School Of Tarbiyyah

Jumaat, 25 Mei 2012

Bidadari Kecil dan Sebuah Iqamat



Antara perkara sweet dalam praktikal saya di wad bersalin

Saya diminta staff nurse untuk meng'iqamat'kan seorang bidadari yang cumel selepas beberapa minit dilahirkan ibunya! (Gumbira berbunga ^^)

Tapi peristiwa selepas itu, membuatkan saya agak sebak sangat....

"Mana ayahnya staff nurse?" Saya bertanya.

"Entahlah dik. Ayahnya takut nak masuk sebab tak pandai nak iqamat untuk anaknya. Hem..(mengeluh staff nurse)"

Saya diam. Tak mampu nak berkata apa..
Apa agaknya perasaan si ibu bidadari cumel tu..
..........................
Pesan saya khas untuk kaum hawa,
Sebelum diri anda dijemput sang Adam,

Uji dia dengan azan & iqamat di hadapan anda. Huhu takdelah gurau je!

Tanyakan pada hati anda, kriteria PERTAMA apa yang anda pandang pada dia.

Pada saya seriously,
PERSEDIAAN DIRI itu penting ye!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...