School Of Tarbiyyah

Khamis, 21 Julai 2011

Obsesi Cinta mu Zulaikha


Oleh : Nazri Bin Hussein

            Zulaikha, Aku lelaki Yahudi. Yahudi ortodoks kelahiran tebing Gaza. Daerah yang tidak pernah berhenti mengalirkan darah dan korban kematian. Cita-cita kami adalah kota al-Quds yang tersergam Masjid al-Aqsa yang menjadi tempat suci agama mu. Kata mu, di situ terpahat sejarah penting yang tidak pernah kau lupakan setiap kali mengingati kalendar Rejab – Rasul mu berangkat ke lapis langit ke tujuh Sidratul Muntaha menemui Tuhan dalam peristiwa Israk dan Mikraj.

            Engkau bercerita tentang ketakjuban al-Quran yang terkandung enam ribu enam ratus enam puluh enam ayat yang kata mu ajarannya sesuai mengikut zaman tatkala aku tidak berhenti-henti melampiaskan teori zionis pujaan ku yang mimpikan dunia di bawah satu telapak tangan ajaran Yahudi yang berkiblatkan Jerussalam, kota suci agama ku yang suatu hari nanti bakal berstatus pusat pentadbiran seduania.

            Engkau ketawa terkekeh-kekeh di balik jilbab tatkala ku bentangkan piagam zionis yang terkandung di dalam doktrin Machiavellianisme. Jelas ku,  dunia telah mula menerima konsep menghalalkan cara demi menggapai satu revolusi menjarah keadilan dan hak asasi yang diperjuangkan segelintir manusia moralis. Lihat sahaja bagaimana mudahnya si penguasa polis dunia itu menggunakan alas an untuk menggodam Saddam dan Iraq hingga terbujur ranap kota tamadun awal Babylon hanya kerana dakwaan uranium dan senjata nuclear WMD yang akhirnya tidak pernah ditemui. Tataplah konflik Darfur yang kononnya dicemari keserakahan pemuda-pemuda berkuda Islam yang menjarah wanita dan anak-anak gadis demi memuaskan gelojak nafsu yang tidak lagi terbendung. Sedang nun di sepanjang persisiran Laut Arab jauh di selatan terhimpun khazanah emas hitam yang sedang diintai untuk dilahap sang politikus dari Rumah Putih. Hey, mereka juga di bawah taklukan kami. Serigala putih yang angkuh dan garang itu telah kami peralatkan demi memenuhi haloba kami menguasai ekonomi dunia sejagat. Ebkau tahu Zulaikha, kamilah yang mengutuskan amalan berhutang dan konsep riba sebagai dasar permainan ekonomi ke seluruh pelosok dunia demi mengukuhkan lagi cengkaman kami di atas nilai mata wang bagi membina empayar zionis yang teragung. Malah, kau pasti terkejut tatkala ku nyatakan tanah air kerdil mu nun jauh di kepulauan Nusantara juga tidak terlepas daripada cengkaman kami. Kami zionis penakluk dunia alaf baru.

            Wajah manis Muslimah Melayu itu cukup tenang setiap kali ku bentangkan piagam regim zionis. Yahudi Ortodoks yang suatu hari bakal menjadikan bangsa-bangsa lain sebagai sebagai hamba abdi. Zulaikha si perawan intelektual  berdarah campuran Arab Melayu itu melampiaskan senyum tatkala mata nakal ku menatap alis lentik dan bibir basahnya yang tidak berlipstik. Ada keharuman Alhambra yang tiba-tiba mencuit gelora nafsu  ku yang terhidu aroma di balik jubah kabuh yang membaluti tubuh kecilnya. Pertama kali bertemu engkau awal-awal lagi telah meminta ku menghormati batas-batas ajaran mu yang menekankan prinsip pergaulan bertatasusila dan tertib.
           

“ Kesopanan dan merendah hati itu ajaran kami. Panduannya sirah Rasulullah yang sepanjang hayatnya tidak mengenal sutera dan mahligai”

            Aku hampir mengilai kuat kala kau rentap lengan kematuku yang cuba menyentuh jari jemari halusmu. Engkau pantas menuduhku Yahudi gila yang ingin mengambil kesempatan daripada kelemahan manusia sejenismu. Lantas, kau bandingkan diriku dengan seorang demi seorang pemimpin Negara zionisku yang tidak berperikemanusiaan.  Yitzak Rabin, Simon Perez, Benyamin Netanyahu hinggalah Si Ariel Sharon yang katamu dalang di sebalik pembunuhan ribuan pelarian di khemah Shabra dan Shatilla.

            Anehnya, kau tergelak halus tatkala membayangi bagaimana seorang pembunuh paling kejam dan zalim itu dinobatkan untuk merangkul anugerah tokoh nobel keamanan dunia. Sungguh melucukan, katamu.

            Hey, si gadis yang belum mengerti apa-apa tentang percaturan dunia. Telah kukatakan berkali-kali, kami zionis yang bakal menjarah dunia dengan kuku-kuku beruncing licik dan penuh helah. Bukankah kezaliman dan kebiadapan itu sebahagian daripada misi opportunis untuk menguasai dunia. Bangsa-bangsa lain mesti di bawah cengkaman kami. Kami mesti teruskan visi yang terkandung di dalam fasa 3 piagam Bani Israel yang termenterai lebih seratus tahun silam yang merumuskan zionis mesti mengepalai dunia walau dengan apa cara sekali pun. Dan hakikatnya, perjanjian Balfour dan perjanjian Oslo membuktikan impian kami bukan retorik semata tetapi reality yang berpijak di bumi nyata.

            Engkau patut tahu Zulaikha bahawa tragedy Shabra dan Shatilla pada 21 September itu hanyalah cebisan kecil kezaliman dan keganasan kami, Jika kau selongkar fail rahsia agen Mossad kami, akan kau temui platun-platun Palmach, Haganah, Stern, Lehi dan Irgun yang jauh lebih licik dan ganas demi mendaulatkan zionis sebagai pemangsa. Buktinya, ratusan pemuda-pemuda Hamas yang menggerakkan intifada hilang tanpa dapat dikesan. Kami memiliki penjara yang jauh lebih menggerunkan daripada penjara Guantanamo Bay di Cuba yang menggemparkan dunia itu. Jangan sesekali kau terkejut andai di situ kau temui hakikat kuncu-kuncu kami bertopengkan seribu wajah telah bertaburan ke seluruh pelusuk dan daerah dunia. Barangkali engkau akan terkulai kaku tatkala kukhabarkan tragedi Ground Zero, 11 September yang menerjah wajah  gagah World Trade Centre di New York sebenarnya angkara agen kami. Dan siri-siri ledakan dan letupan bom di seluruh dunia juga tidak terlepas daripada muslihat zionis. Demi mengaburi mata dunia, kami tempelkan wajah-wajah Islam yang kononnya menjadi penaja keganasan. Kami mahu Islam dan umatnya terus-terusan dikutuk masyarakat antarabangsa sebagai fundamentalis dan terrorist.

            Engkau tahu apa vision kami? Islam tidak akan bangkit lagi mencipta tamadun seperti mana yang tercipta di Negara Madinah Al-Munawarah dan Andalusia ratusan tahun silam. Kami membiarkan mereka di alam khayalan mengimbas kegemilangan zaman silam. Nah, masihkah engkau berbangga dengan dunia Islam mu yang terus terusan menjadi mangsa terjahan dan penindasan sepanjang zaman.

            Zulaikha, misi kami setiap detik untuk menjulang doktrin zionis di puncak dunia sentiasa berubah-ubah. Kami tidak akan selamanya menggunakan peluru kekerasan untuk menentang Intifadah yang bangkit. Makin banyak darah pemuda-pemuda Palestin yang tumpah ke bumi rupa-rupanya tidak pernah mengendurkan semangat mereka. Walau secanggih mana pun peluru yang tersepai di kepala dan dada Intifada, makin membara keimanan mereka untuk mati syahid. Itulah ketakutan dan kebimbangan yang bakal menghalang cita-cita kami menjajah dunia. Kami tidak punya keberanian itu.

            Tentu engkau tidak lupa tragedy Rishun Letzion pinggir Tel Aviv yang membunuh puluhan rakyat Israel dalam serang hendap awal pagi di sebuah disko. Tatkala kami siasat bagi mengesahkan status dalang  penyerang berani mati itu, seluruh kami tersentak saat menemui mayat serikandi Palestin yang baru mencecah empat belas tahun terbujur bersama darah pekat memenuhi tubuhnya yang dijeruti bongkah-bongkah bom yang berkecai hangus. Yang kami bayangkan bagaimana harus kami hadapi kewujudan ribuan lagi anak muda sementah itu yang bersedia menjadi perisai menghalang penjajahan kami di bumi mereka dan di seluruh pelusuk dunia. Mereka diasuh dengan kecekalan hati, kekuatan iman dan takwa yang dibajai bertahun-tahun. Mereka tidak lagi mimpikan keseronokan dunia kerana cita-cita mereka adalah mati bergelar syahid atau syahidah. Sejak berpuluh-puluh tahun usaha kami melumpuhkan pergerakan jihad sentiasa menemui jalan buntu. Kau tahu Zulaikha, raifal automatik, peluru berpandu dan kereta kebal rupanya tidak pernah menggerunkan mereka. Di dalam hati mereka hanya ada iman dan Tuhan, lalu mati di medan tempur menjadi nikmat agung yang dicita-citakan.

            Zulaikha, gadis Nusantara yang bermaustatin lebih dua bulan di tebing Gaza sebagai anggota bulan Sabit Merah Sedunia terlopong menunggu jawapan dari mulut ku, zionis ortodoks berfahaman ekstremis ini menghulurkan jawapan.

            Media! Ya, media massa. Alat propaganda paling canggih yang mampu menipiskan iman dan ketakwaan anak-anak bangsa mu supaya lemas di dalam gelodak hawa nafsu. Kami eksport segala filem-filem yang mengkhayalkan perasaan. Kami utus cerita-cerita yang mengagungkan dunia Barat kepada generasi timur. Kami hijrahkan adegan-adegan pornografi melalui karya cetak dan elektronik demi membuaikan jiwa mereka agar melupakan matlamat hidup yang sebenar.

            Dan kalau ceritakan tentang kebimbangan mu terhadap generasi baru yang gemar melanggani laman web lucah hingga menjadi isu besar di Negara mu, aku ketawa geli hati mengenangkan misi utama kami telah mencapai sasarannya. Anak-anak bangsamu perlu disuburkan dengan segala macam hiburan dan pesta keseronokan yang terus-terusan melekakan minda. Dan usaha kami mula memberi petanda awal kejayaan visi zionis ini. Tatkala ribuan penunjuk perasaan mengganas di Kabul dan Jalalabad saat tersebar perlakuan keji tentera-tentera Amerika melumuri kitab suci al-Quran dengan najis manusia di kem Guantanamo, Cuba, anak-anak muda mu tidak langsung mempedulikannya. Mereka telah dimabukkan dengan keasyikan irama lagu dan lenggok muzik yang kami sebarkan. Mereka dilemaskan dengan sarat evolusi khayalan yang dilimpahi virus dadah, seks bebas, memuja hedonisme dan segala macam krisis sosial yang kian tenat. Dan aku merasa bangga menatap fesyen-fesyen dan bentuk pakaian yang membaluti tubuh anak-anak muda mu yang sudah berubah mengikut acuan zaman kontemporari yang berkiblatkan Barat. Hey, kau tahu Barat itu sebenarnya didalangi zionis. Ya, kami si zionis tidak akan jemu-jemu mengirimkan segala bentuk fesyen pakaian yang mendedahkan sebahagian tubuh anak-anak gadis mu agar lebih liberalisme. Malah kami perkenalkan slogan globalisasi dan dunia tanpa sempadan demi mengikis perasaan tradisi yang masih lagi menebal di kalangan umat mu. Tatkala mata ku sempat menatap ribuan anak muda mu di Kuala Lumpur yang asyik meraikan kedatangan seorang selebriti dari luar Negara di sebuah channel antarabangsa senyum ku melebar memerhati kegilaan anak-anak muda mu berpakaian mendedahkan tubuh tanpa segan silu.

            Zulaikha, semalam aku terbaca di laman internet tentang kadar jenayah yang terus meningkat hari demi hari di tanah air umat Islam. Di Negara mu, pembunuhan kejam bagaikan menjadi budaya baru dengan jenayah rogol, khalwat, sumbang mahram dan pergaulan bebas yang bagaikan tiada noktahnya. Engkau tahu Zulaikha, apakah punca sebenarnya yang telah meracuni minda anak-anak generasi mu. Ingatkah lagi pesan nabi mu yang termaktub di dalam surah A-Maidah ayat lima. Di situ terbentang suruhan memakan makanan yang halal dan berkat. Hei, pernahkah engkau menyoal apakah yang di makan oleh mereka? Apakah kandungan bahan-bahan yang menjadi santapan generasi baru mu setiap hari? Tentu engkau akan terkejut jika mengetahui kamilah sebenarnya yang mengeksport makanan-makanan ke Negara mu. Usah panik andai ku katakana bahan-bahan itu sebenarnya diambil daripada makhluk-makhluk yang jelas diharamkan di dalam ajaran agamu mu. Senjata kami amat licik. Kami telah lama menelaah dan mengkaji kitab pegangan mu, al-Quran. Di situ kami menemui rahsia kekentalan iman dan jihad generasi umat mu yang terletak pada apa yang mengisi di dalam perut mereka. Bukankah juga rasul mu memberi amaran beribu tahun dahulu agar berwaspada dalam persoalan makan dan minum.

            Kini pesan dan nasihat itu hanya tinggal nasihat. Ketika kami terus lekakan anak-anak remaja mu supaya berkiblatkan dunia Barat, orde Yahudi yang terhimpun di dalam dokumen asal zionis tiada lain ingin melihat seluruh masyarakat dunia sujud dan tunduk kepada sebuah Negara kecil, kami bumi Israel yang pernah melahirkan ramai para anbia’mu. Selagi belum tercapai cita-cita ini, selagi itulah kami jajah fikiran dan minda anak bangsa mu agar menyembah zionis yang bertopengkan Barat. Kami khayalkan mereka dengan pesta demi pesta. Kami ciptakan pakaian-pakaian yang menjolok mata dengan ciptaan terkini. Kami jadikan media sebagai medan memperkenalkan produk-produk makanan ciptaan kami yang dicemari, gelatin dan tisu yang tidak halal. Malah kebanggaan ku lebih terserlah ketika menatap wajah-wajah generasi Islam yang mula menagih alkohol sebagai minuman kegemaran.

            Hanya satu yang masih terkilan di hati kecil ku, aku masih belum mampu menundukkan nafsu berahi mu agar rebah di dalam pelukan cinta si zionis ortodoks ini.
Benteng iman mu terlalu kental untuk ku tewaskan, Zulaikha. Tidak seperti si Puteri Zulaikha yang gagal mengawal godaan cintanya terhadap Nabi Yusoff yang serba menawan, engkaulah perawan Muslimah yang hampir-hampir melemaskan lelaki Yahudi ini terhadap kejelitaan dan kehalusan budi bahasa mu. Aku terpanah oleh kelembutan pekerti mu, saat kau bakal tinggalkan bumi al-Quds ini dengan serangkap pesan yang mengocak rohani ku.

            “Kami bukan dilahirkan untuk menjadi bahan eksperimen mu, Yahudi. Islam akan bangkit dengan cahayanya bergemerlapan, gemilang di sebelah timur dunia. Keadilan dan kebenaran akan meruntuhkan paksi kejahatan dan kemungkaran.”

            Waktu ku tatap E-Mail kiriman mu, teringat aku buku rujukan tesis sarjana psikologi ku The Revolution of Hope tulisan Erich Fromm, psikoanalisis berfahaman zionis kelahiran Jerman yang meramalkan humanisme berasaskan keadilan sejagat akan menguasai dunia. Bukan komunisme, zionisme, atau kapitalisme tetapi Islamisasi yang terus subur memperjuangkan kebenaran dan keadilan hakiki. Aku mengakui kebenaran mu itu, Zulaikha. Justeru, ku balas E-Mail mu dengan perenggan kata-kata seikhlas hati. Anak-anak bangsa mu  memerlukan perisai keimanan dan ketakwaan yang kental untuk menghadapi serangan virus F3ml yang boleh menjerumuskan umat mu ke lembah kehinaan. F3- fiesta, food and fesyen… semuanya digerakkan di dalam sel yang satu, multimedia.

            Ingat, virus ini belum pernah tercatat di dalam mana-mana istilah perubatan. Namun, bahananya lebih buruk daripada virus-virus yang pernah dikesan. E-Bola, E-Coli, HIV, selesema burung dan virus nipah. Pesan ku buat mu dan anak-anak cucu mu. Terapilah dengan iman dan takwa, munajat dan doa. Yakinlah kemuliaan agama mu. Berjuanglah melawan hawa nafsu yang bergelojak dan membara itu…

p/s: Sebuah karya penulis Nazri Hussein.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...